Monday, November 22, 2010
Γράμμα προς τον κύριο Προβόπουλο από έναν πρώην φοιτητή του
Tuesday, November 16, 2010
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ
καλούν οι φοιτητικοί σύλλογοι
Tuesday, November 09, 2010
Sunday, November 07, 2010
Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τα αποτελέσματα των εκλογών
Τη φθορά και την αποδοκιμασία του ΠΑΣΟΚ δεν την εισπράττει η ΝΔ. Το ισχνό αποτέλεσμα Κικίλια αλλά και η αποδοκιμασία του «Ομέρ-πριόνι» Κακλαμάνη, δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι συνειδητοποιούν ότι πίσω από την «αντιμνημονιακή» ρητορική της ΝΔ κρύβεται η ίδια αντιδραστική πολιτική. Σημαντικό είναι επίσης ότι ο ακροδεξιό δεκανίκι του Μνημονίου και του ΠΑΣΟΚ, το ΛΑΟΣ, δεν βγαίνει ωφελημένο από τη φθορά του ΠΑΣΟΚ. Η μεγάλη αποχή είναι σύμπτωμα βαθιάς κρίσης του πολιτικού συστήματος, αποδοκιμασίας της κοινωνίας απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική αλλά και απογοήτευσης εξαιτίας της αδυναμίας της Αριστεράς να συγκροτήσει εναλλακτική αντικαπιταλιστική λύση.
Ελπιδοφόρο γεγονός είναι η συνολική άνοδος των ποσοστών της Αριστεράς και κυρίως η σημαντική ενίσχυση των ποσοστών της Αντικαπιταλιστικής Αριστεράς. Οι δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και συνολικά της αντικαπιταλιστικής αριστεράς κατέγραψαν σημαντικά ποσοστά στις 11 περιφέρειες που κατέβηκαν, ενώ ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα κατέγραψαν και δεκάδες ριζοσπαστικά αριστερά δημοτικά σχήματα σε όλη την Ελλάδα, κάτι που αποτυπώνεται και στη διαφαινόμενη εκλογή αρκετών περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων.
Όσο και εάν προσπάθησαν να το αποσιωπήσουν συστηματικά σε όλη την προεκλογική περίοδο, σήμερα υπάρχει ένα υπαρκτό αριστερό αντικαπιταλιστικό πολιτικό ρεύμα σε όλη την Ελλάδα, ένας υπαρκτός και υπολογίσιμος πόλος στην κοινωνία και την Αριστερά. Οι απόψεις που επιμένουν στην αντικαπιταλιστική ανατροπή του σφαγείου κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, που διαλέγουν το δρόμο του ανυποχώρητου αγώνα, που επιδιώκουν σε αυτήν την βάση την κοινή δράση της αριστεράς, που αρνούνται τις λογικές της συναλλαγής κερδίζουν έδαφος μέσα στην κοινωνία. Η επόμενη μέρα των εκλογών δεν θα είναι ίδια για το κίνημα και την Αριστερά. Ανεβάζει τον πήχη για την συνέχιση και κλιμάκωσης του αγώνα για την ανατροπή του Μνημονίου και συνολικά του σφαγείου κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, της ανατρεπτικής κοινής δράσης της αριστεράς.
Η αντικαπιταλιστική αριστερά και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ενισχυμένες από το αποτέλεσμα των εκλογών, θα δώσουν όλες τους τις δυνάμεις σε αυτή τη μάχη.
Το Γραφείο Τύπου της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, 7/11/2010
Saturday, November 06, 2010
Wednesday, October 27, 2010
Κεντρική προεκλογική εκδήλωση
Τη συζήτηση θα ανοίξουν οι Τάκης Τσιρεπλής, υποψήφιος περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου και Στρατής Παυλής, υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Λέσβου.
Tuesday, October 05, 2010
Μονόδρομος η μαζική συμμετοχή στην απεργία του δημόσιου τομέα την Πέμπτη 7 Οκτώβρη
Η επιτυχία αυτού του αγώνα προϋποθέτει και συγκεκριμένο στρατηγικό στόχο, κόντρα στην πολιτική της εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους που είναι η αφετηρία της αντιλαϊκής. Και αυτός ο στόχος δεν μπορεί παρά να είναι η παύση πληρωμών και η διαγραφή του χρέους, η έξοδος από την ΟΝΕ και το ευρώ, η εθνικοποίηση των τραπεζών και η ρήξη με την ΕΕ. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να σταματήσει το κοινωνικό πισωγύρισμα.
Αυτά τα αναγκαία βήματα απαιτούν και ρήξη με τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ που λειτουργούν σαν εχθρός των εργαζόμενων και δουλεύουν για να ηττηθούν οι κοινωνικοί αγώνες. Εξάλλου οι προκάτοχοι τους βρίσκονται στους υπουργούς και τους βουλευτές που μας πουλάνε την την κοινωνία στη συντεχνία τραπεζών-πολυεθνικών-εργοδοτών. Δε θα νικήσουν οι εργαζόμενοι αν δεν πάρουν τα πρωτοβάθμια συνδικάτα στα χέρια τους για να γίνουν ανοιχτά σε κάθε εργαζόμενο, ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας, δημοκρατικά, μαχητικά και διεκδικητικά.
Wednesday, September 29, 2010
Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά!
Για τη 'συντονίστρια' της επιτροπής Λίντα Κατέχη διαβαστε το παρακάτω που αφορά τη συμμετοχή της σε σκάνδαλο του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις:
http://www.dailyillini.com/news/campus/2009/06/20/former-provost-faces-questions-about-scandal
Το άρθρο αφορά τη συμμετοχή της Κατέχη σε σκάνδαλο επιλογής φοιτητών όπου ευνοούσε παιδιά πολιτικών. Το σκάνδαλο έγινε γνωστό μόλις θέλησε να μετακινηθεί στο Πανεπιστήμιο Ντέιβις της Καλιφόρνια με αμοιβή 400.000 δολάρια το χρόνο. Η αμοιβή αυτή είναι κατά 27% υψηλότερη από αυτή του προκατόχου της και δεν περιλαμβάνει επίδομα μετακόμισης ύψους ...100.000 δολλαρίων καθώς και ετήσιο επίδομα ...αυτοκινήτου ύψους 9.000 δολαρίων.
(το παραπάνω το έβαλε ένας σύντροφος στο Facebook)
Και δεν είναι η μόνη από τους 'σοφούς' της Διαμαντοπούλου. Ο Jo Ritzen παρουσιάστηκε από τα ΜΜΕ σαν καθηγητής οικονομικών. Αυτή τη στιγμή είναι μέλος του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου του Μαστρίχτ. Πρυτανικό Συμβούλιο στην Ολλανδία σημαίνει manager με τρελές αμοιβές (πολύ υψηλότερες από τον πρωθυπουργό της χώρας). Παλιότερα ήταν αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας (1999-2003). Τη δεκαετία του '90 (1989-1998) ήταν υπουργός παιδείας σε κυβερνήσεις του Εργατικού Κόμματος (PvDA). Διαβάστε τώρα και τα 'ζουμερά':
- Το 2007, όταν τον προσέλαβε το Πανεπιστήμιο του Μααστρίχτ ως μέλος του Πρυτανικού Συμβουλίου ξέσπασε θόρυβος (http://www.telegraaf.nl/binnenland/67543771/Gouden_lokpremie_Ritzen.html?p=2,1) σχετικά με ορισμένες ρυθμίσεις του συμβολαίου του. Ακόμη και ο υπουργός Παιδείας Plasterk εξέφρασε τη διαμαρτυρία του. Τί έγινε ακριβώς; Εκτός από τον υψηλότατο μισθό του, το Πανεπιστήμιο ανέλαβε να καλύψει τα έξοδα διαμονής του Ritzen για ...2 χρόνια. Επίσης, του παρείχε έκτακτο επίδομα ύψους ...272.000 ευρώ ως αποζημίωση για τα χαμένα χρόνια σύνταξης! Ποιά ηταν αυτά τα χαμένα χρόνια; Τον καιρό που ήταν αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας απολάμβανε εκεί συνταξιοδοτική κάλυψη. Όταν γύρισε στην Ολλανδία όμως αποφάσισε να πάρει πίσω τις εισφορές του, ύψους 170.000 ευρώ, τις οποίες και πήρε ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ!
-Για τις πολιτικές του απόψεις, είναι χαρακτηριστικό ότι το 1989 έγινε υπουργός παιδείας λίγους μήνες μετά τη δημοσίευση άρθρου του σε έγκυρη ολλανδική εφημερίδα με τίτλο 'Στην εκπαίδευση μπορούν να γίνουν ακόμη πολλές περικοπές' (εφημερίδα NRC "Op onderwijs kan best nog flink bezuinigd worden"). Το διδακτορικό του είναι στα οικονομικά της εκπαίδευσης.
- Το τί εννοούσε με περικοπές έγινε σαφές τα χρόνια που ήταν υπουργός. Οι μισθοί των εκπαιδευτικών πάγωσαν και σήμερα το επάγγελμα του καθηγητή είναι ένα από τα λιγότερο δημοφιλή στην Ολλανδία (μη φανταστείτε πείνα βέβαια, με 1500 το μήνα ξεκινάνε). Επίσης, το σύνθημά του ήταν 'αποδοτικότητα'. Το αποτέλεσμα ήταν να ανοίξει ένας κύκλος 'αναδιοργανώσεων' στα ολλανδικά πανεπιστήμια που δεν έχει κλείσει ακόμα. 'Αναδιοργάνωση' σημαίνει κλείσιμο των μη παραγωγικών τμημάτων και απολύσεις προσωπικού.
- O Ritzen έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με το ολλανδικό φοιτητικό κίνημα. Το 1994 θέλησε να μειώσει τον προϋπολογισμό του φοιτητικού επιδόματος κατά 1 δις γκίλντες (περί τα 500 εκ. ευρώ). Επίσης, αυτός καθιέρωσε την ανταποδοτικότητα του φοιτητικού επιδόματος (αν δεν τελειώσεις τις σπουδές σου πρέπει να επιστρέψεις το επίδομα). Κατά το ακαδημαϊκό έτος 1994/95, οργανώθηκαν περίπου 100 διαδηλώσεις και άλλες κινηματικές ενέργειες ενάντια στην πολιτική Ritzen. Η πιο σημαντική από αυτές ήταν η διαδήλωση 10.000 φοιτητών στην Ουτρέχτη.
Και για να πάρουμε και μια ακόμα ιδέα για το τί άνθρωπος είναι:
- Έχει δηλώσει επίσημα από τώρα την θέλησή του να είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής των Εργατικών στις ευρωεκλογές του ...2014!
Τίποτε άλλο χρειάζεται;
Saturday, September 25, 2010
Wednesday, September 15, 2010
για την νέα σχολική χρονιά
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
έτος 0 μ. Μ. (μετά Μνημονίου)
Δικαιώματα στο μηδέν
κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα
φόρεσαν πορφυρό ατίθασο ένδυμα
σανδάλια μεταξωτά, πανοπλία-
εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου-
η θέλησή μου που καταπατήθηκε
τόσους αιώνες....
(απόσπασμα από το Κατά Σαδδουκαίων του Μιχάλη Κατσαρού)
Η ζωή μας στο γκρίζο φόντο του μνημονίου και της επιτήρησης
Την ίδια στιγμή, όλοι οι δείκτες που υποτίθεται ότι οδήγησαν στην πιο λυσσαλέα αντεργατική επίθεση «τρελαίνονται». Η κυβέρνηση ομολογεί ότι η ύφεση καλπάζει με 4% γεγονός πρωτοφανές για τα μεταπολεμικά χρονικά στην Ελλάδα. Το έλλειμμα ήδη έφτασε στο 135% από το 115% που το παρέλαβαν και θα σκαρφαλώσει στο 150% το 2012. Όταν αλάλαζαν για το ελληνικό δημοσιονομικό χάος τα περιβόητα spreads ήταν στις 300 μονάδες, ενώ τώρα στις 900, δηλαδή το ελληνικό κράτος δανείζεται δυο και τρεις φορές ακριβότερα απ’ ότι πριν τα μνημόνια. Οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι τράπεζες που έχουν μέσα σε δυο χρόνια πάρει από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ προίκα 75 δις κι ο ΣΕΒ που τρίβει τα χέρια του εξαιτίας της πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας που αυξάνει σταθερά την κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Και επειδή τα έσοδα από τις περικοπές των μισθών και των συντάξεων δεν ήταν αρκετά, νέα επικαιροποιημένη επίθεση (μνημόνιο) στα εργατικά δικαιώματα υπέγραψε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ που περιλαμβάνει:
Εξοντωτική λιτότητα σε μισθούς και συντάξεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Νέες μειώσεις μισθών και επιδομάτων στον δημόσιο για την εξοικονόμηση 350εκ. για το 2011 και 1 δις ως το 2013. Προετοιμάζεται το νέο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που στοχεύει στην απόλυτη μείωση του βασικού μισθού στα όρια του μισθού στον ιδιωτικό τομέα, δραστική περικοπή των επιδομάτων (στην εκπαίδευση η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το εξωδιδακτικό) και σύνδεση μισθού με την απόδοση-παραγωγικότητα-αξιολόγηση. Σχεδιάζουν νέες περικοπές στις επικουρικές συντάξεις. Οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα επίσημα παγώνουν κι ανεπίσημα περικόπτονται δραματικά. Νέα δυσβάσταχτη φορολογία για τα λαϊκά στρώματα με παράλληλη ελάφρυνση της φορολογίας στο κεφάλαιο. Αυτό περιλαμβάνει είτε την αύξηση του πετρελαίου θέρμανσης στο ύψος του πετρελαίου κίνησης είτε τη μεταφορά των προϊόντων πλατιάς κατανάλωσης και επιβίωσης (τρόφιμα κλπ.) στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ (από 11% στο 23%), αύξηση των φόρων σε ποτά, τσιγάρα, καύσιμα, «πράσινα τέλη» κλπ.
Την ίδια στιγμή μειώνεται ο συντελεστής φορολογίας του κεφαλαίου από το 25% στο 20%, και προωθούνται νέες «διευκολύνσεις» (αναπτυξιακός νόμος, μειώσεις – διακανονισμοί στις εισφορές, αναστολή καταβολής του 20% των εσόδων από διαφημίσεις των καναλαρχών…).
Απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, φορομπηχτική -ανταποδοτική λειτουργία, μαζικές ιδιωτικοποιήσεις, μείωση σε βαθμό διάλυσης του δημόσιου τομέα, με βάση και την υλοποίηση του Καλλικράτη. Πώς θα προκύψουν διαφορετικά τα 500 εκ. «εξοικονόμηση» από τον Καλλικράτη για μια «Τοπική Αυτοδιοίκηση» με απείρως περισσότερες αρμοδιότητες; Νέοι φόροι και αύξηση του κόστους των υπηρεσιών για τους εργαζόμενους, είναι η δική τους απάντηση.
Πωλητήριο τώρα σε ΟΣΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, δημόσιες συγκοινωνίες, κρατικές τράπεζες, λιμάνια, αεροδρόμιο, δημόσια γη, με αποτέλεσμα την τεράστια αύξηση της τιμής των δημόσιων αυτών αγαθών (για το ρεύμα πάνω από 30%), και πέτσοκομά των παροχών τους (π.χ. μείωση του σιδηροδρομικού δικτύου κατά τα 2/3!!!), τεράστια χειροτέρευση των συνθηκών δουλειάς των εργαζόμενων σε αυτές και πέρασμα της διαχείρισης των φυσικών πόρων και ολόκληρων κοινωνικών τομέων στα χέρια του ιδιωτικού κεφάλαιου.
Σημείο 0 για τη δημόσια υγεία Ο νόμος που ψηφίστηκε το καλοκαίρι και ο Καλλικράτης καταβαραθρώνουν τη δημόσια υγεία και τους εργαζόμενους σε αυτή. Φορτώνουν στους πολίτες το βάρος της λειτουργίας των νοσοκομείων (π.χ. πληρωμή των υπερωριών από τα νοσήλια!!!), εκατοντάδες Κέντρα Υγείας κλείνουν, περνάνε στους «Καλλικρατικούς Δήμους» οι οποίοι αδυνατούν να τα λειτουργήσουν δίχως πόρους κι ενώ τα νοσοκομεία «αδειάζουν» από προσωπικό, ο Παπανδρέου και η συμμορία που κυβερνάει κάνει ευτυχισμένο το λόμπι της ιδιωτικής υγείας.
Νέα έκρηξη των απολύσεων σε συνδυασμό με εκρηκτική αύξηση των ελαστικά απασχολούμενων που γιγαντώνουν την ανεργία και τη φτώχεια, χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων, νέα απελευθέρωση της αγοράς εργασίας.
Η εκπαίδευση στον αστερισμό του μνημονίου
Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τα χειρότερα μαντάτα για την εκπαίδευση
Η Διαμαντοπούλου παραδέχτηκε δημόσια ότι αυτή η χρονιά θα είναι η δυσκολότερη από τη μεταπολίτευση. Ο απίστευτα χαμηλός αριθμός διορισμών (2850 συνολικά) σε συνδυασμό με τις 11.500 συνταξιοδοτήσεις φτιάχνουν εκρηκτικό μείγμα. Το Υπουργείο παιδείας, σε πλήρη αρμονία με το μνημόνιο και τις περικοπές επιδιώκει να καλύψει τα χιλιάδες κενά με με 27άρια και 30άρια τμήματα, συμπτύξεις, μετακινήσεις μαθητών, υποχρεωτικές υπερωρίες, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Ο διοικητικός μηχανισμός έχει εξαπολύσει μπαράζ πιέσεων κι εκβιασμών που φτάνουν μέχρι και την παρανομία. Κρύβουν τα όρια των σχολείων από τους γονείς, τους παραπλανούν, βγάζουν παράνομα εκπαιδευτικούς υπεράριθμους. Ο στόχος τους είναι απλός και σαφής, να καλύψουν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών των εκπαιδευτικών τις δεσμεύσεις τους στους όρους του μνημονίου, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ. Θέλουν να γίνει αθέατα, σιωπηλά, για να προλάβουν την κοινωνική κατακραυγή κι αντίδραση. Την ίδια στιγμή προωθούν την πρόσληψη πρωτοφανούς αριθμού ελαστικά εργαζόμενων με νέα χαρακτηριστικά. Το Υπουργείο ανακοινώνει 10.800 ωρομίσθιους με 4 ώρες την εβδομάδα και 130 ευρώ το μήνα και 15.500 αναπληρωτές κι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου (από 5-15 ώρες την εβδομάδα). Η εκπαίδευση με τον τρόπο αυτό μετατρέπεται σε δημόσια υπηρεσία με εργασιακές σχέσεις της ελαστικής εξαθλίωσης, ενώ οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν με χειρότερους όρους εργασίας, με ασφάλιση στο ΙΚΑ, με την παραμονή τους για τρία χρόνια υποχρεωτικά στην οργανική, με εφαρμογή του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, με το μέντορα και τον αξιολογητή να κρίνει τη μονιμοποίησή τους.
Το σχολείο της εποχής του Καλλικράτη είναι το σχολείο της αγοράς που χρειάζεται να εξασφαλίζει τα απαραίτητα κονδύλια για τη λειτουργία του,
-με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό,
-με εκπαιδευτικούς ελαστικά εργαζόμενους και περιοδεύοντες,
-με υποχρεωτικές υπερωρίες,
-με 27άρια τμήματα και συμπτύξεις,
-με το άθλιο πείραμα των 800 ολοήμερων με τα 7ωρα,
-με «πράσινα» στελέχηπου θα φροντίσουν εγκαίρως για την εφαρμογή των εντολών και την πάταξη των απείθαρχων, με αυτοαξιολόγηση και αναζήτηση πόρων, με σύνδεση με την τοπική αγορά εργασίας,
-με μαθητές καταναλωτές πληροφοριών,
-με νέα αναλυτικά προγράμματα πιο κοντά στις ανάγκες της αγοράς,
-με επιμόρφωση-συμμόρφωση των εκπαιδευτικών
στις επιταγές αυτού του σχολείου.
που έγινε την περασμένη άνοιξη, έχει δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας
σε πολλά σχολεία που βρίσκονται χωρίς χρήματα
από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Μνημόνιο: σχέδιο σωτηρίας του κεφαλαίου
Είναι σαφές ότι στην Ελλάδα, στο έδαφος της παγκόσμιας κρίσης, ζούμε τη μεγαλύτερη επιχείρηση μεταφοράς πλούτου, από τις τσέπες των εργαζομένων στα χρηματοκιβώτια των τραπεζιτών, των μεγαλοεπιχειρηματιών, των πολυεθνικών. Είναι στρατηγική τομή μακράς πνοής, η σημαντικότερη μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο, η οποία εκτυλίσσεται με πρωτοφανή σφοδρότητα, σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα και με τη μορφή ενός ωμού κοινοβουλευτικού πραξικοπήματος.
Επιδιώκουν να γυρίσουν το ρολόι των εργατικών δικαιωμάτων 100 χρόνια πίσω. Είναι ιστορική βουτιά στην εποχή της βαρβαρότητας που προσπαθεί να αλλάξει το χάρτη της εργασίας και της εκμετάλλευσης. Την εργολαβία την ανέλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από κοινού με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ με συνοδοιπόρους τη ΝΔ και το ΛΑΟΣ. Σύμμαχοί τους τα παπαγαλάκια των δελτίων των 8μμ που συδαυλίζουν τον κοινωνικό εμφύλιο, που ενοχοποιούν τις λαϊκές κατακτήσεις, τους αγώνες, την ιστορία και το αίμα που έχει χυθεί, που υπερασπίζονται με μανία τα ιερά και τα όσια του σύγχρονου μεσαίωνα.
Σταθερός σύμμαχος τους και οι ηγεσίες του θεάτρου σκιών που τολμά να αποκαλείται «συνδικαλιστικό κίνημα», η ΓΣΣΕ, η ΑΔΕΔΥ, οι πλειοψηφίες στις μεγάλες ομοσπονδίες, οι οποίες έχουν ήδη διαλέξει στρατόπεδο: το πολύ να προβούν σε μερικούς ελεγχόμενους φραστικούς λεονταρισμούς για ξεκάρφωμα μπροστά στις κάμερες αλλά στο τραπέζι συναινούν στο ξεπούλημά μας. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να κομπάζει ότι μέσω αυτών των συνδικαλιστών ελέγχει τις κοινωνικές αντιδράσεις, όμως ο εφιάλτης των κοινωνικών εκρήξεων ελλοχεύει.
Το οχτάμηνο που πέρασε, στον πρώτο γύρο λαϊκών αγώνων με συλλαλητήρια, απεργίες, αποκλεισμούς και καταλήψεις, οι εργαζόμενοι δε συναίνεσαν, δε νομιμοποίησαν.
H κυβέρνηση λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο…
Η «κοινωνική κόλαση» δεν είναι μονόδρομος
Απέναντι στο σχέδιο τους το εργατικό κίνημα οφείλει ν’ αντιτάξει το δικό του σχέδιο σωτηρίας κι αντεπίθεσης των εργαζομένων.
Μ’ ένα βαθιά πολιτικό εργατικό κίνημα που θα διεκδικεί ξανά το χαμένο πλούτο, τον πλούτο που παράξαμε, που θα αρνείται το χρέος, θα απαιτεί τη διαγραφή του, θα επιβάλει την παύση πληρωμής του. Γιατί το χρέος το δημιούργησαν οι χορτάτοι αυτού του κόσμου, όταν μόλις πρόπερσι χαρίζανε στις τράπεζες 28 δις, όταν πρόσφεραν θαλασσοδάνεια, φοροαπαλλαγές, ελαφρύνσεις και διευκολύνσεις στο μεγάλο κεφάλαιο. Γιατί η πολιτική της εξόντωσης των εργαζομένων σώζει τα κέρδη αλλά όχι το χρέος, όπως αποδεικνύει η πορεία των αριθμών τους.
Ένα πολιτικό εργατικό κίνημα που θα επιβάλλει τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, της εκκλησίας, την εθνικοποίηση των τραπεζών, την έξοδο από την ΟΝΕ, το ευρώ, την Ε.Ε., που με τις πολιτικές τους οδήγησαν στη λεηλασία του πλούτου που οι εργαζόμενοι παράγουμε και οι εργοδότες απομυζούν. Ένα πολιτικό κίνημα που απαιτώντας την ανατροπή της βάρβαρης επιδρομής θα ξαναγράφει στις σημαίες του τις ανάγκες και τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας, θα απαιτεί να δουλεύουμε λιγότερο, να πληρωνόμαστε περισσότερα, να συνταξιοδοτούμαστε νωρίτερα. Ένα πολιτικό κίνημα που θα αμφισβητήσει την παντοδυναμία τους, θα αλλάζει το συσχετισμό δύναμης και θα ξανακάνει την κοινωνική χειραφέτηση, την κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, δύναμη στα χέρια των εργαζομένων. Ένα κίνημα που θα βασίζεται στην άμεση δημοκρατία των γενικών συνελεύσεων και των επιτροπών αγώνα, κι όχι στους χειρισμούς των κορυφών και των πολιτικών γραφείων, με αυθεντικούς συντονισμούς σωματείων και συνδικάτων. Ένα πολιτικό κίνημα που θα ρισκάρει νίκες, θα μπλοκάρει και θα ανασχέσει όχι με εθιμοτυπικές συμβολικές απεργίες πολιτικής διαμαρτυρίας, αλλά με σοβαρές ταξικές συγκρούσεις συντονισμένων διακλαδικών απεργιών διαρκείας, που θα οδηγούν σε πολιτική αστάθεια, θα σπέρνουν το φόβο στο αντίπαλο στρατόπεδο, ώστε οι πάνω να μην μπορούν να κυβερνήσουν απρόσκοπτα.
Η εκπαίδευση με την εμπειρία της σε μεγάλους αγώνες μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά σ’ αυτό.
Το επόμενο διάστημα να αναπτυχθούν όλες εκείνες οι δράσεις που θα μπλοκάρουν την προώθηση του μνημονίου στην εκπαίδευση:
Δεν καλύπτουμε τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού –δεν αναλαμβάνουμε υποχρεωτικές υπερωρίες. Προκηρύσσουμε συνεχείς στάσεις εργασίας, αν ανατεθεί υποχρεωτική υπερωρία. Αρνούμαστε με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων την αύξηση των μαθητών στα τμήματα, τις συμπτύξεις τμημάτων και την αλλαγή της οργανικότητας των σχολείων.
Σε οποιοδήποτε τμήμα από τον Σεπτέμβρη λείπουν ώρες, θα ειδοποιούνται οι γονείς για να πάρουν τους μαθητές. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ελλείψεις στα Ολοήμερα. Καλούμε τους γονείς και συνδιοργανώνουμε κινητοποίηση στα Γραφεία και τις Διευθύνσεις. Αρνούμαστε με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων την αύξηση των μαθητών στα τμήματα. Διεκδικούμε 20 μαθητές σε κάθε τμήμα.
Αρνούμαστε την αυτοαξιολόγηση και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων που θα κληθούν να συνεδριάσουν να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου σε αυτή. Κανένα σχολείο να μην συμμετέχει στην εφαρμογή των πιλοτικών προγραμμάτων του «νέου σχολείου». Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Σύλλογοι Γονέων να πάρουν αποφάσεις αντίθεσης με το πρόγραμμα των «800 ολοήμερων», να επιδιώξουν την απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων.
Κανένας - καμία συνάδελφος να μη γίνει μέντορας - αξιολογητής.
Οργανώνουμε καταλήψεις στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΠΕ/ΚΥΣΠΕ που θα καθορίσουν τα κενά στα σχολεία, μέχρι να πάρουν αποφάσεις σύμφωνες με τις θέσεις των εκπαιδευτικών και τις ανάγκες των μαθητών.
Ταυτόχρονα, προετοιμάζουμε απεργιακή εβδομάδα για το τέλος Σεπτεμβρίου-πρώτο δεκαήμερο Οκτωβρίου (παίρνοντας υπόψη την πανευρωπαϊκή κινητοποίηση στις 29 Σεπτέμβρη αλλά και την επίσκεψη των επιτηρητών της τρόικας στις αρχές Οκτώβρη) που θα περιλαμβάνει 3ήμερη ή πενθήμερη απεργιακή κινητοποίηση, και θα συνοδεύεται από συλλαλητήρια, και πολύμορφες δράσεις. Απευθύνουμε την πρόταση αυτή και επιδιώκουμε να συντονιστούμε με ολόκληρο το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα.
Στόχο έχει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις απεργιακής συμπόρευσης και με άλλους κλάδους και κυρίως με τους κλάδους που έχουν αγωνιστική παράδοση (καθηγητές, υγεία, ΟΤΑ) για την εκδήλωση απεργίας διαρκείας με επαναλαμβανόμενες μορφές. Μιας απεργίας που θα υπερβαίνει τα κλαδικά και θα έχει διακλαδικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά.
Την τελευταία ημέρα αυτής θα ακολουθήσει νέος γύρος Γ.Σ. για την εκτίμηση της απεργιακής πορείας. Η συνέχιση του απεργιακού αγώνα με επαναλαμβανόμενες μορφές, η έκταση και η ένταση αυτών των μορφών θα εξαρτηθούν από το βαθμό ανάπτυξης του εργατικού κινήματος, τη δυνατότητα συμπόρευσης με άλλους κλάδους και βέβαια την εκφρασμένη θέληση των εκπαιδευτικών στις Γενικές Συνελεύσεις.
Thursday, August 05, 2010
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΡΑ
εκπροσώπου των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων Π.Ε. στο ΔΣ της ΔΟΕ.
Τηλ. 6974750410,
paremvasisdinos@gmail.com
4-8-2010
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΡΑ
Η κυβέρνηση, σταθερά προσηλωμένη στην πολιτική επίθεσης σε κάθε κοινωνικό δικαίωμα (Παιδεία, υγεία, ασφάλιση, εργασία, κλπ), συνεχίζει με επιθετικό τρόπο την αντιεκπαιδευτική της πολιτική σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της και τη συμφωνία της με το ΔΝΤ και την Ε.Ε.
Τελευταία μέχρι σήμερα πράξη του δράματος, μετά τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του προηγούμενου διαστήματος (ψήφιση του Ν. 3848/2010, αυτοαξιολόγηση – επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, ανακοίνωση των 800 σχολείων με αναμορφωμένο πρόγραμμα που μετατρέπει το σχολείο σε κάτεργο για τους μαθητές, την άμεση υλοποίηση του θεσμού του «αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου που έφερε με το νέο νόμο, την επιχείρηση υποβάθμισης της μετεκπαίδευσης, την αναγνώριση και παροχή άδειας στα ιδιωτικά κολλέγια κλπ ) αποτελεί η ανακοίνωση των λιγότερων διορισμών εκπαιδευτικών των τελευταίων 30 χρόνων!!!
«Με χειρουργική ακρίβεια», όπως καυχιέται το Υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση προχωράει στην υλοποίηση με τον πιο σκληρό τρόπο του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΠΣΑ, συνοδευτικοί πίνακες Δ2 και Δ3) μειώνοντας τους διορισμούς περισσότερο και από το 50% που προέβλεπε διορίζοντας συνολικά για τη σχολική χρονιά 2010-2011 μόλις 2825 εκπαιδευτικούς (1046 δασκάλους και 354 νηπιαγωγούς) όταν η υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας που απορρέει από το θεσμοθετημένο πλαίσιο (πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ, κατηγορία 40%, 24μηνο, 30μηνο, πολύτεκνοι, ΕΙΔΑΧ) είναι να διορίσει για τη σχολική χρονιά 2010-2011 περίπου 6.000 εκπαιδευτικούς όσους περίπου διορίστηκαν και τη χρονιά 2009-2010.
Η κυβέρνηση επιλέγει να μειώσει περισσότερο από 50% τους διορισμούς όταν ξέρουμε πως:
• τα σχολεία πέρσι λειτούργησαν με πολλές ελλείψεις εκπαιδευτικών και αναγκαστικές υπεραριθμίες μαθητών στα τμήματα.
• με το αντισυνταξιοδοτικό κατασκεύασμα που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ ανάγκασε 10 έως 12 χιλιάδες εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης (δηλαδή 3 – 4 φορές περισσότερες συνταξιοδοτήσεις από όλα τα προηγούμενα χρόνια!!
• χιλιάδες παιδιά μετεγγράφονται στα δημόσια σχολεία από τα ιδιωτικά σχολεία
• χιλιάδες νήπια και προνήπια ζητούν να εγγραφούν στα δημόσια νηπιαγωγεία.
Αντί λοιπόν η φετινή χρονιά να είναι η χρονιά με τους μαζικότερους διορισμούς από κάθε προηγούμενη προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες που δημιουργήθηκαν, η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας απαντάνε με τους λιγότερους διορισμούς όλων των προηγούμενων χρόνων και ισχυρίζονται πως με τη «διαχείριση» των εκπαιδευτικών και τις μετακινήσεις τους από τα γραφεία και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης στα σχολεία θα καλυφθούν οι ανάγκες. Όμως εμείς που ζούμε και εργαζόμαστε στην τάξη ξέρουμε πως στην πράξη αποψιλώνει και τα γραφεία και τις Δ/νσεις Π.Ε. και Δ.Ε. από το ελάχιστο αναγκαίο προσωπικό που χρειάζονται για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς αυτές οι υπηρεσίες, την ίδια στιγμή που ο αριθμός των εκπαιδευτικών που εξασφαλίζει δεν μπορεί ούτε κατά ελάχιστο να καλύψει τις τεράστιες εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν.
1. Η επικοινωνιακή πολιτική της Υπουργού δεν μπορεί να εξαφανίσει την πραγματικότητα. Η κυβέρνηση επέλεξε να υποβαθμίσει το δημόσιο σχολείο.
Η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια το Σεπτέμβρη, τα δημόσια σχολεία σε πλήρη απαξίωση και αδυναμία κανονικής λειτουργίας. Σ΄ αυτό τα σχέδιο της για άλλη μια φορά τα πρώτα θύματα θα είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που θα καλούνται, ο καθένας από την πλευρά του, να καλύψουν τις ανεπάρκειες του δημόσιου σχολείου.
2. Οι ανακοινώσεις των διορισμών του Υπ. Παιδείας αποτελούν πογκρόμ για χιλιάδες εκπαιδευτικούς που χρόνια τώρα σύρονται σε όλη τη χώρα ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι και περιμένουν την αξιοπρεπή εργασία με το διορισμό στο δημόσιο σχολείο. Η κυβέρνηση κονιορτοποιεί ακόμα και δεσμεύσεις που απορρέουν από τους νόμους που αυτή ψήφισε για απορρόφηση των διοριστέων εκπαιδευτικών (από ΑΣΕΠ και προϋπηρεσία- 24μηνο ). Σε πολλές ειδικότητες όχι μόνο δε διορίζει, έστω κοντά στο 50% αυτών που όφειλε να διορίσει φέτος αλλά πάρα πολύ λιγότερους ακόμα και από αυτό το ποσοστό. Διορίζοντας μόνο π.χ. 13 καθηγητές αγγλικών, 11 Γαλλικών, 15 Γερμανικών, 23 Φυσικής Αγωγής, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι ΔΕΝ πρόκειται τελικά να διορίσει, ούτε του χρόνου, ούτε όλους αυτούς που κανονικά – πριν από τις περικοπές, ήταν διοριστέοι για φέτος. Για διορισμό των επόμενων εκπαιδευτικών ούτε λόγος!!!
3. Οι ανακοινώσεις για 10 – 11 χιλιάδων αναπληρωτών αποτελεί τεράστια περικοπή ακόμα και των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών. Στο νούμερο αυτό μάλιστα, δε διευκρινίζεται πόσοι από αυτούς θα είναι κανονικοί αναπληρωτές και πόσοι «αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου». Οι πιστώσεις περικόπτονται δραματικά ( πάνω από 70%) σε εφαρμογή, στην πιο σκληρή τους εκδοχή, των σχεδιασμών της κυβέρνησης – ΕΕ και ΔΝΤ του Προγράμματος Σταθερότητας και του Μνημονίου. Την ίδια στιγμή, η ελαστική εργασία και η ωρομισθία, όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά με νέα μορφή – αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου – επιχειρείται να επεκταθεί και σε ειδικότητες που μέχρι τώρα ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ, όπως στους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς!!!
4. Με τις ανακοινώσεις το Υπ. Παιδείας επιβεβαιώνει με το χειρότερο τρόπο ότι τα τεράστια κενά και προβλήματα που θα δημιουργηθούν στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, το Σεπτέμβριο, ως αποτέλεσμα των πολιτικών του επιλογών και των περικοπών, θα επιχειρήσει να τα λύσει με την επίθεση στα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη καθώς και η κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και η υποβάθμιση της ειδικής αγωγής που ήδη οι δ/ντές εκπαίδευσης και οι προϊστάμενοι προσπαθούν να επιβάλουν θα πάνε πακέτο με την αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών με υποχρεωτικές υπερωρίες και ελαστικοποίηση του ωραρίου (πρωί – απόγευμα) και τις αυθαίρετες υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών (ο νέος νόμος προβλέπει την δυνατότητα η υπηρεσία να μετακινήσει υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς που «θεωρεί υπεράριθμους» σε όλη τη χώρα!!! - όχι μόνο στα όρια της δ/νσης ή της περιφέρειας).
Η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, οι παραπέρα περικοπές σε μισθούς και δικαιώματα, η επέκταση της ελαστικής εργασίας και της ομηρίας χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών που καταδικάζονται στην δουλειά χωρίς δικαιώματα και την ανεργία είναι τα βασικά συστατικά της επίθεσης στο δημόσιο σχολείο και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση των γονέων.
Αυτή την πολιτική και την επίθεση στο δημόσιο σχολείο επιχειρεί να κρύψει με τον επικοινωνιακό λόγο για να εξαγοράσει τη συναίνεση της κοινής γνώμης. Μιλάει για το σχολείο του μέλλοντος και την αξιολόγηση, κρύβοντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου επειδή στην εποχή της κρίσης και της παράδοσης της παιδείας στην αγορά και το κεφάλαιο θέλει να δημιουργήσει ένα φτηνό, πειθαρχημένο, αποκεντρωμένο - με βάση των Καλλικράτη - επιχειρηματικό σχολείο - χαμηλού κόστους για το κράτος, με ιδιωτικοποιημένες λειτουργίες, ακόμα πιο απορριπτικό και πιο ταξικό, όπως ακριβώς σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συμφωνία με την Τρόικα.
Κι αν δεν της βγουν όλα αυτά προφανώς, με το γνωστό της τρόπο, τις ευθύνες θα τις μεταθέσει και πάλι στους εκπαιδευτικούς.
Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας και οι μεθοδεύσεις του πρέπει να σημάνουν συναγερμό για όλο το εκπαιδευτικό κίνημα. Πρέπει από τώρα – η περίοδο του καλοκαιριού να μη μείνει στο απυρόβλητο η πολιτική και ο σχεδιασμός του Υπ. και της κυβέρνησης. Το εκπαιδευτικό κίνημα να δηλώσει με άμεσο και δυναμικό τρόπο ότι για μας, το Σεπτέμβρη, δεν θα παιχθεί η τελευταία πράξη της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.
Τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ. Θα είναι η συνέχεια των αγώνων μας για ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ για όλα τα παιδιά.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα οι νέοι εκπαιδευτικοί, διοριστέοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, άνεργοι και με τα συντονιστικά τους να συμβάλλουν στην άμεση οργάνωση του αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων που καταδικάζουν πρώτους αυτούς στην μόνιμη ανασφάλεια και την ανεργία.
Οφείλουν τώρα αμέσως να συνεδριάσουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να απαντήσουν άμεσα στα ψέματα του Υπουργείου αποκαλύπτοντας τα σχέδια του και να οργανώσουν τις πρώτες κινητοποιήσεις απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέχρι το τέλος Αυγούστου και πριν από το άνοιγμα των σχολείων, συντονίζοντας όλο τα εκπαιδευτικό κίνημα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ – ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:
Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 3848/2010
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με οργανικές θέσεις για κάθε εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες με διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδική αγωγή, αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ) και βοηθητικού προσωπικού στο δημόσιο σχολείο.
• Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία και στην άρση της μονιμότητας. Κατάργηση της ωρομισθίας, του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου και του θεσμού του αναπληρωτή. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Κανένας αναπληρωτής και ωρομίσθιος χωρίς δουλειά. Υπεράσπιση της αξίας των πτυχίων και της προϋπηρεσίας.
Friday, July 23, 2010
Ανοιχτή πρόταση-κάλεσμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τις περιφερειακές εκλογές
| | | |
|
Οι φετινές εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα γίνουν μέσα σε ένα εκρηκτικό κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον. Μπροστά στην όξυνση της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την ουσιαστική συναίνεση της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, προχωρά μαζί με την τρόικα της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ στην εφαρμογή ενός πραγματικού σφαγείου μέτρων που επιδιώκουν να αναιρέσουν κατακτήσεις ενός αιώνα δράσης του εργατικού και λαϊκού κινήματος και να επιβάλουν τον εργασιακό και κοινωνικό μεσαίωνα. Απέναντι σε αυτή την επίθεση, το μήνυμα της ελπίδας το στέλνουν οι μεγάλοι αγώνες των εργαζομένων, οι απεργίες και οι διαδηλώσεις. Οι αγώνες αυτοί, εάν κλιμακωθούν, εάν πάρουν χαρακτηριστικά πανεργατικής εξέγερσης και γενικευμένου απεργιακού «μπλακ-άουτ», εάν υπερβούν τη γραμμή ήττας των γραφειοκρατικών ηγεσιών σε ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, μπορούν να νικήσουν, μπορούν να οδηγήσουν στην απόσυρση των μέτρων του «Μνημονίου», μπορούν να κλονίσουν και να ανατρέψουν τους πολιτικούς εκφραστές των μέτρων και πρώτα απ’ όλα την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, κυβέρνηση του «Μνημονίου», των τραπεζιτών, της ΕΕ και του ΔΝΤ.
Αναπόσπαστο τμήμα αυτής της επίθεσης είναι και η αναδιάρθρωση των μηχανισμών του «τοπικού κράτους» μέσα από το σχέδιο «Καλλικράτης».Είναι βαθιά αντιδραστική και αντιδημοκρατική μεταρρύθμιση που έρχεται να κάνει πράξη τις πολιτικές του «Μνημονίου» γιατί:
- Γενικεύει τις ιδιωτικοποιήσεις και την ανταποδοτική λειτουργία των Δήμων. Το κράτος περνάει αρμοδιότητες και υπηρεσίες στους υπερχρεωμένους Δήμους, όχι για να «αποκεντρώσει» τις λειτουργίες του, αλλά για να φορτώσει ένα νέο δυσβάσταχτο κόστος στους εργαζόμενους. - Ενισχύει τις περικοπές στην υγεία και την παιδεία, στα σχολεία, στα Πανεπιστήμια και τα Νοσοκομεία - Επιβάλλει βαθύτερη σύνδεση του τοπικού κράτους με τις τράπεζες και το κεφάλαιο μέσα από το πλέγμα των επιχειρήσεων των Δήμων και των Περιφερειών, έτσι που το «τοπικό κράτος» να γίνει όμηρος των τραπεζών. - Προωθεί μαζικές απολύσεις υπαλλήλων και συμβασιούχων και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. - Εντείνει την αυταρχική θωράκιση του τοπικού κράτους απέναντι στο λαϊκό παράγοντα. - Επιβάλλει την πλήρη υποταγή των κάθε είδους σχεδιασμών στις κατευθύνσεις της ΕΕ, καθώς μέσα από τα «κοινοτικά κονδύλια» επιβάλλονται τα κριτήρια, οι προτεραιότητες και οι επιλογές του εθνικού και υπερεθνικού καπιταλιστικού σχεδιασμού και όχι οι ανάγκες κατοίκων και εργαζομένων. - Βαθαίνει την ταξική διαφοροποίηση ανάμεσα στις πόλεις και ανάμεσα στις περιφέρειες στα πλαίσια της «ανταγωνιστικής» και «ανταποδοτικής» πόλης ή περιφέρειας. Θα οδηγήσει στην περαιτέρω εγκατάλειψη της επαρχίας και της υπαίθρου, ειδικά των πιο φτωχών περιοχών, και στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος στο όνομα της «ανάπτυξης». - Προσπαθεί να περιορίσει τη δυνατότητα της ριζοσπαστικής κινηματικής δράσης και παρέμβασης στο τοπικό επίπεδο.Οι εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση το φθινόπωρό είναι μια κεντρική πολιτική μάχη στην οποία παρεμβαίνουμε με στόχο: - Την καταδίκη του «μνημονίου» κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και συνολικά της βάρβαρης πολιτικής του κεφαλαίου και της ΕΕ, που φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στους εργαζόμενους και τη νεολαία ξεθεμελιώνοντας τα κοινωνικά και εργασιακά τους δικαιώματα. - Τη μέγιστη δυνατή πολιτική καταδίκη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, από τα κάτω και από τα αριστερά, από τη σκοπιά της ρήξης με την κυρίαρχη πολιτική και όχι της απλής εναλλαγής διαχειριστών της αντιδραστικής πολιτικής. - Την αποδοκιμασία τόσο της ΝΔ που ουσιαστικά συναινεί στην κυβερνητική πολιτική όσο και του ακροδεξιού, ρατσιστικού ΛΑΟΣ που έχει στηρίξει ανοιχτά το «Μνημόνιο». Θέλουμε και στις αυτοδιοικητικές εκλογές: - Να εκφραστεί η πάλη ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» από τη σκοπιά των μαχόμενων ριζοσπαστικών τοπικών κινημάτων. - Να αποτυπωθεί η δυναμική των αγώνων και η προοπτική της κλιμάκωσής τους μέχρι τη νίκη, η οργή του κόσμου της δουλειάς και η απαίτηση για συνολική ανατροπή των πολιτικών του «Μνημονίου», η εμπιστοσύνη στη δυνατότητα των ενωτικών μαχητικών αγώνων να κερδίζουν και να ανατρέπουν πολιτικές, - Να ενισχυθεί η ανάγκη συσπείρωσης όλων όσων αναζητούν δρόμους ρήξης με την κυρίαρχη πολιτική και θέλουν να ξανακάνουν την Αριστερά συνώνυμη με την αντίσταση, την αλληλεγγύη και την ανατροπή.
Μπροστά στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ απευθύνει ανοιχτή πρόταση για τη συγκρότηση ψηφοδελτίων ανατροπής σε όλες τις περιφέρειες. Ψηφοδέλτια που να δείξουν ότι απέναντι στην κρίση και το «Μνημόνιο» μπορεί να υπάρξει αριστερή απάντηση, ριζοσπαστική εναλλακτική λύση. Ψηφοδέλτια που να είναι ενάντια στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ενάντια στο «Μνημόνιο», ενάντια στον «Καλλικράτη», ενάντια στην ΕΕ. Ψηφοδέλτια που να αρνούνται τη λογική της συνδιαχείρισης του «τοπικού κράτους» και των αναδιαρθρώσεων στο όνομα της «ανάπτυξης». Ψηφοδέλτια που θα στηρίζονται στο ζωντανό κόσμο του κινήματος και θα προβάλλουν τα αιτήματα που έχουν διαμορφωθεί από τις εργατικές και φοιτητικές συνελεύσεις, τις κινήσεις γειτονιάς, τις λαϊκές συνελεύσεις. Ψηφοδέλτια που θα εντάσσουν την παρέμβασή μας στις Περιφέρειες μαζί με τα ιδιαίτερα κοινωνικά, πολιτικά, περιβαλλοντικά και εργασιακά τους προβλήματα σε ένα συνολικό και μάχιμο πρόγραμμα πάλης σε αντικαπιταλιστική κατεύθυνση για:
- Ανατροπή των μέτρων κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Άμεση απόσυρση όλων των νομοσχεδίων. - Παύση πληρωμών. Διαγραφή του χρέους. - Εθνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων χωρίς αποζημίωση, με εργατικό έλεγχο. Έξοδος από την ΟΝΕ και το ευρώ. - Ρήξη με την ΕΕ του κεφαλαίου, του πολέμου και του ρατσισμού - Απαγόρευση απολύσεων. -Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Δημόσια δωρεάν υγεία, παιδεία για όλους. - Γενναίες φοροαπαλλαγές στο εργατικό και λαϊκό εισόδημα και τα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Δραστική αύξηση στη φορολογία του κεφαλαίου. Να παγώσουν οι εξοπλισμοί, δραστική μείωση των εξοπλιστικών δαπανών. - Όχι στον «Καλλικράτη» και την αντιδραστική μεταρρύθμιση του «τοπικού κράτους». - Νομιμοποίηση όλων των μεταναστών.
Αυτή η πολιτική κατεύθυνση δεν είναι μια «δική μας ανάγκη». Είναι ανάγκη των καιρών, είναι ανάγκη και του κινήματος. Είναι η ανάγκη να αποκτούν νικηφόρα προοπτική οι αγώνες, έτσι ώστε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, στηριγμένοι σε ένα ταξικό εργατικό και λαϊκό κίνημα και μια άλλη αριστερά αντάξια των περιστάσεων, να ανοίξουν το δρόμο για την ανατροπή της καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Δεν καλύπτουν αυτή την ανάγκη ούτε ο καταστροφικός σεχταρισμός του ΚΚΕ, που εντείνει τον κατακερματισμό των αγώνων και αρνείται να θέσει πολιτικούς στόχους ρήξης με την κυρίαρχη πολιτική, ούτε η θεσμική, συνδιαχειριστική λογική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, που επιμένει στη συμπόρευση με τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και τις αυταπάτες για μια άλλη «Ευρωπαϊκή Ένωση»,
Σήμερα δεν χωράει αμφιβολία ότι καμιά πολιτική που να μετατοπίζεται προς το συμφέρον των λαϊκών στρωμάτων δεν μπορεί να υπάρχει στο εσωτερικό της ΕΕ . Είναι συνεπώς αναγκαίο να τεθεί στο προσκήνιο των αγώνων η πάλη για την αντικαπιταλιστική ρήξη αποδέσμευση από την ΕΕ. Η λήψη μέτρων σκληρής λιτότητας, μετά την Ελλάδα, σε Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Βρετανία και Δανία δείχνει ότι η συντριβή των εργατικών δικαιωμάτων είναι κοινή επιλογή των ευρωπαϊκών αστικών τάξεων. Μόνη απάντηση στην επίθεση των αστικών τάξεων και των υπερεθνικών τους μηχανισμών είναι τα κινήματα σε κάθε χώρα αλλά και οι κοινοί, πανευρωπαϊκά συντονισμένοι αγώνες των ευρωπαίων εργαζομένων. Απευθύνουμε αυτή την πρόταση πρώτα από όλα σε όλες τις αγωνίστριες και τους αγωνιστές του εργατικού και του νεολαιΐστικού κινήματος με τους οποίους συναντιόμαστε στις απεργίες, τις διαδηλώσεις, τις τοπικές επιτροπές αγώνα. Σε εκείνους και εκείνες που συνειδητοποιούν ότι το ΠΑΣΟΚ, αφού καπηλεύτηκε τη λαϊκή ψήφο, σήμερα ηγείται της επίθεσης στους εργαζόμενους. Την απευθύνουμε στους αγωνιστές από τα τοπικά κινήματα, όλους αυτούς που αγωνίστηκαν ενάντια στην επιχειρηματική-αντιδραστική μετάλλαξη του «τοπικού κράτους», στην οικολογική καταστροφή, στην καταπάτηση των ελεύθερων χώρων. Την απευθύνουμε, όμως, και σε όσες πολιτικές δυνάμεις και συλλογικότητες συνειδητοποιούν την ανάγκη για μια Αριστερά που να είναι πραγματική δύναμη ρήξης και ανατροπής, αντίπαλο δέος στο σύστημα της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης. |
